fam-teune.reismee.nl

Whistler

Vanmorgen voor dag en dauw opgestaan om richting de ferry te gaan. Vannacht heeft het iets geregend, maar de zon komt langzaam te voorschrijf. We hebben de ferry niet besproken en gisteren konden we al heel veel tijden niet meer kiezen. We hopen dat we op de 1e boot mee kunnen naar de overkant, Vancouver Horseshoe Bay. Bij aankomst is het vrij rustig en kunnen we meteen de boot oprijden. Een mooie tocht van 11/2 uur en daarna rijden we richting Whistler. Langs de zee rijden we de bergen tegemoed. Hier en daar ligt nog een laagje sneeuw op de toppen.

We gaan het eerst bij Cal Cheak campground kijken. Een natuurcamping met first in principe. Helaas zijn alle 55 plekken bezet en moeten we verder zoeken. Nogmaals gebeld met Whistler R.V. park en zij geven aan dat ze plek hebben. We rijden en klein stukje terug en reserveren deze camping voor 2 nachten. We hebben een mooie plek met alle voorzieningen en een prachtig uitzicht. Het zonnetje schijnt voorzichtig, maar de wind maakt het fris. Een vest is vandaag wel nodig buiten.

Richting Whistler gereden. Het is erg druk in het centrum, doordat er morgen een Ironrun is. Vele parkeerplaatsen zijn vol of afgesloten. Na een kleine rondtoer door het centrum rijden we door naar het Olympisch park. Tijdens de Winterspelen van Vancouver in 2010 werden hier onder andere het onderdeel schansspringen, biatlon en crosscountry afgewerkt. Een mooie wandeling gemaakt langs de verschillende onderdelen. Ook mooie uitzichtpunten vanuit hier, helaas geen beren gezien. In dit stuk natuur wordt er aangegeven dat er beren zijn. Ook op de camping het verzoek om geen etenswaren buiten te laten voor de beren.

Eind van de middag terug en relaxen op de camping. Wat lezen, reisverhalen bijwerken en een spelletje spelen.