fam-teune.reismee.nl

Silverhorn Creek

Vandaag rijden we van Jasper richting Banff. In de buurt van de icefields gaan we een campground zoeken. Reserveren is hier niet mogelijk dus gaan het zien. Eerste campground vol op naar nummer twee. Hier is gelukkig plek. Een kleine maar mooie natuurcamping midden tussen de bergen. Een toiletgebouw, een gat in de grond met bril erop!

We gebruiken de middag voor het kijken bij Peyto lake, hout hakken en vuurtje stoken. Helaas eind van de middag en avond regen en onweer. Eten in de camper en spelletjes doen. De lucht is ondanks slechte weer wel erg mooi

Jasper dag 2

Vanmorgen uitgeslapen voor ons doen. Een wandeling op park gemaakt. Straks richting Jasper om de Skytram te pakken naar boven.

Om 15.30 omhoog gegaan met gondola van 1250 naar 2250 meter. Boven stuk omhoog gelopen, alleen Sven is tot de top gegaan. Wat een schitterend uitzicht. Zo mooi alles, stilletjes zitten genieten. In het restaurant wat gedronken en ook daar aan alle kanten een mooi uitzicht.

Terug op de camping wandelt er een bruine beer langs de camper. Wat een mooi maar ook best groot beest

Jasper

Vandaag 320 km gereden door wederom prachtige natuur. Net na de middag gearriveerd bij onze camping, Wabasso campground, voor twee nachten. Een plekje middenin het Jasper park, waar we hopelijk nog beren of andere wilde dieren gaan zien. Vandaag onderweg reeΓ«n, een moose en zelfs een kleine beer gezien. Wat is het toch genieten.

Op de plek vooral veel muggen? maar ook prachtig eenkhoorntje gezien.

De middag besteedt aan bezichtigen Jasper. Meteen gekeken wat we morgen gaan doen. Terug op camping vuurtje stoken, eten en wandelen.

Clearwater

Vanmorgen rond half negen vertrokken richting Clear Water bij Wells Gray park. Onderweg prachtige natuur en veel meren en of rivieren. Genoten van alle mooie uitzichten en de weer veranderde natuur. Voor het middaguur gearriveerd op onze camping voor vannacht. Een prachtige locatie aan het Dutch Lake. De middag gebruikt om de watervallen, waar het Wells Gray park zo bekend om is, te bekijken. Wat een water en wat mooi. Het geluid, de natuur erom heen en de stilte overal is echt fantastisch. Heerlijk gewandeld en genoten.

Cache Creek

Vanmorgen zijn we vertrokken naar Cache Creek. Een van de tussenstops voor Jasper en Banff. We hadden een mooie rit langs meren, waterstroompjes en bergen. Er werd flink om hoog gegaan, maar ook hard naar beneden. De natuur veranderde steeds weer, maar overal even mooi. Een tussenstop om te genieten van uitzicht, tanken en boodschappen doen. Na een kleine 5 uur op de plaats van bestemming, Brookside RV park. Prima plek maar niet het uitzicht van gisteren ?. Het weer is goed, 29 graden. Even heerlijk genieten van het zwembad op de camping. Vanavond doen we het gemakkelijk en gaan uiteten.

Whistler dag 2

Zondag, onze 6e vakantiedag en 5e dag met de camper. We gaan er een rustige dag van maken. Door de Ironman run kunnen we niet van de camping af, want ze fietsen onder bij de camping langs. Eerst rustig ontbijten en genieten van de zon. Het is een stuk warmer dan gisteren, erg lekker. Daarna lekker lezen, spelletje doen en luieren.

Aan het eind van de middag toch nog even naar beneden richting de watervallen Brandywine Falls. Een prachtig stukje natuur om door heen te wandelen. We kunnen daarna heerlijk buiten eten met een vuurtje erbij. Morgen gaan we rijden richting Cache Creek, ongeveer 250 km.

Whistler

Vanmorgen voor dag en dauw opgestaan om richting de ferry te gaan. Vannacht heeft het iets geregend, maar de zon komt langzaam te voorschrijf. We hebben de ferry niet besproken en gisteren konden we al heel veel tijden niet meer kiezen. We hopen dat we op de 1e boot mee kunnen naar de overkant, Vancouver Horseshoe Bay. Bij aankomst is het vrij rustig en kunnen we meteen de boot oprijden. Een mooie tocht van 11/2 uur en daarna rijden we richting Whistler. Langs de zee rijden we de bergen tegemoed. Hier en daar ligt nog een laagje sneeuw op de toppen.

We gaan het eerst bij Cal Cheak campground kijken. Een natuurcamping met first in principe. Helaas zijn alle 55 plekken bezet en moeten we verder zoeken. Nogmaals gebeld met Whistler R.V. park en zij geven aan dat ze plek hebben. We rijden en klein stukje terug en reserveren deze camping voor 2 nachten. We hebben een mooie plek met alle voorzieningen en een prachtig uitzicht. Het zonnetje schijnt voorzichtig, maar de wind maakt het fris. Een vest is vandaag wel nodig buiten.

Richting Whistler gereden. Het is erg druk in het centrum, doordat er morgen een Ironrun is. Vele parkeerplaatsen zijn vol of afgesloten. Na een kleine rondtoer door het centrum rijden we door naar het Olympisch park. Tijdens de Winterspelen van Vancouver in 2010 werden hier onder andere het onderdeel schansspringen, biatlon en crosscountry afgewerkt. Een mooie wandeling gemaakt langs de verschillende onderdelen. Ook mooie uitzichtpunten vanuit hier, helaas geen beren gezien. In dit stuk natuur wordt er aangegeven dat er beren zijn. Ook op de camping het verzoek om geen etenswaren buiten te laten voor de beren.

Eind van de middag terug en relaxen op de camping. Wat lezen, reisverhalen bijwerken en een spelletje spelen.

Nanaimo

Vanmorgen relax opgestaan, camper weer rijklaar gemaakt. We moeten 110 km rijden naar onze volgende stop Nanaimo. Geen camping geboekt, dus even kijken waar we terecht komen.

Het was een mooie route en op de eerst camping,die we hadden uitgezocht vlak bij een meer, kunnen we meteen terecht. Een plek zonder voorzieningen maar dat is niet erg want we hebben alles bij de hand in de camper. We staan prachtig tussen de bomen tegen het bos aan. Wederom een picknicktafel op de plek en we kunnen, als we dat willen, ook nog een vuurtje stoken.

De kinderen zijn nu met een kano richting het meer en wij genieten even van de heerlijke rust bij de camper. Tevens mooi de tijd om onze reisblogs bij te werken en even naar de route te kijken voor morgen